Noutati IT, energie regenerabila, alerte

E sambata dimineata, ma trezesc cu noaptea-n cap ca sa plec la mare. De cateva zile meteorologii ne ameninta cu un sfarsit de saptamana canicular – un moment propice ca sa scap de colbul Bucurestiului si sa testez noutatile litoralului.

Ca orice impatimit al netului ma informez inainte si cedez rugamintilor nasei si sotiei (eu jurasem sa nu mai calc pe litoralul romanesc – promisiune tinuta cu sfintenie aproape 4 ani de zile – dar asa suntem noi barbatii, mai gingasi si mai sufletisti, cedam repede la rugaminti). Alegem El Stefanino din Eforie Nord, dupa pozele pe net si poztionarea fruntasa in Google (ii rup eu picioarele SEO-istului care le-a optimizat site-ul)  saracii de noi nici nu stiam ce ne asteapta.

Agitatia mare de dimineata, ingemanarea oarecum dificila a tabieturilor de cafea, ceai sau utilizarea alternativa a toaletei cu facutul bagajelor si pregatitul copilului anuntau o zi frenetica plina de neprevazut. Plecarea noastra catre mare de la ora 6:30 s-a desfasurat conform programului  updatat.

La ora 7:30 eram in fata casei si ma uitam cum roata stanga fata se bosumflase si pupa asfaltul. Era momentul ca sa dam la pompa pentru a purcede la drum. Ca orice sofer prevazator si semi-lenes am preferat sa apelez la o pompa electrica pe care mi-o cumparasem exact pentru acest tip de eveniment.

7:35  – am țâșnit in directia litoralului, 7:50 parasim Bucurestiul – dupa aceea nu m-am mai uitat la ceas ca eram intr-un mini concediu.

Drumul pana in Eforie a fost fara peripetii asa ca nu merita mentionat. Odata ajunsi pe strada T. Vladimirescu (nu Tudor Vladimirescu ci doar „T.” nici GPS-ul nu a auzit de Tudor ci doar de Vladimirescu, dar asta nu e important) am oprit la un sens giratoriu si la cea mai mare terasa din zona. Am intrebat de marele hotel El Stefanino unde noi inchiriasem un apartament. Cei trei localnici care trudeau pe terasa au ridicat din umeri, iar unul, cu mai multa dragoste de vorba si mai putina de munca s-a apropiat si mi-a zis in timp ce-i privea pe ceilalti cum spala pe jos:

– Ca sa vezi domnule ce s-a mai construit pe aici! Eu sunt localnic dar nu am auzit de hotelul asta in viata mea.

Atunci, eu mi-am pus primul semn de intrebare in legatura cu El Stefanino. Era deja prea tarziu, noi platisem deja pe net cei 75 de euro pe noapte. Evident hotelul era 200 de metri mai la vale si avea o faima puternica, construita cu grija in cartier, dar ca orice lucru perfect era inexistenta. Pentru ca lucrurile sa fie mai minunate, pe casa galbena ce sprijinea hotelul zacea un anunt obraznic „Avem camere – 60 Ron/zi”.

Nu conteaza imi zic in sinea mea, eu voi sta ca un nabab la hotel, nu la casa, care, trebuie sa recunosc parea destul de draguta.  Trag mandru de nesfarsitele bagaje si le inghesui pe usa hotelului. Navalesc ca un dop de sampanie in lobby dupa ce reusesc sa trec de barajul usii prea inguste.

Surpriza! Lobby-ul era la fel de incapator ca un Fiat 500 in care mai erau puse un dulap, doua canapele si doua masute. Cursurile unei scoli de balet ar fi fost extrem de folositoare pentru a ne ajuta in a ne strecura pe varfuri prin spatiul cu zgarcenie pus la dispozitia clientilor.

Aflam ca ne putem caza si apartamentul cu vedere catre mare este la etajul 2. Dupa ce am ajuns cu succes la etajul unu am ramas siderati vazand ca scarile continua cu cateva trepte care se infunda. Revenim pe coridor si ma gandesc cu ciuda ca mi-am lasat GPS-ul in masina, ne-ar fi fost foarte util prin labirintul coridorului etajului unu. Dupa ce sotia mea pleaca in recunostere,  eu raman de paza la bagaje si imi aud nasa care striga disperata dupa noi. „Unde sunteti ca eu am ajuns pe acoperis” Si ea cazuse in capcana scarilor infundate. Totusi, sotia reuseste sa gaseasca drumul eliberator.  O alta scara, pusa intr-un loc neasteptat, ingusta cat sa treaca un om deschidea drumul catre etajul doi.

Fericiti deschidem usa marelui apartament. La inceput credem ca am gresit camera, nu mai vazusem paturi suprapuse din copilarie, de cand mergeam in tabere. In holul apartamentului zaceau doua paturi suprapuse din fier, inghesuite intr-un spatiu de 1,5 m latime si 3 m lungime. Scuzati, nu era hol, era prima camera. A doua camera, ceva mai mare are un pat matrimonial si un design oarecum dubios. Ma duc la geam sa vad marea. S-ar vedea bine daca nu ar fi fost acoperisul cladirii vecine in prim-plan.

OK, mai astept doar manelele ca peisajul sa fie complet. Deci, daca doriti sa vizitati Eforie Nord uitati de El Stefanino. Daca aveti dusmani, recomandati-l din toata inima.

Evident „vremea probabila” pe care ne-au livrat-o meteorologii nostri este probabila sau mai bine zis improbabila. Canicula anuntata la TV, pe teren era „cer partial noros”.

Pentru cine nu stie, la Eforie faleza e inalta si a trebuit sa coboram pe scari echivalentul a mai multe etaje, printre eternele coji de seminte, pet-uri goale, si chiar scutece folosite. Cateodata stau si ma gandesc ca daca as adormi pe plaja, la trezire nici nu ar trebui sa deschid ochii ca sa vad unde sunt. O mana infipta in nisip care ar da de o coaja de samanta sau un muc de tigara ar fi cel mai bun semn ca ma aflu pe litoralul romanesc. E o adevarata traditie ca orice cocalar sa-si insemne locurile de intalnire cu altii printr-o maree de scuipaturi, coji de seminte si mucuri de tigara. Ei isi insemneaza locurile precum cainii copacii. Evident fiind intr-un numar atat de mare pe meleagurile noastre nu se mai stie care sunt locurile unora sau ale altora decat dupa cat de recente sunt cojile.

– va urma –

Comments on: "La mare la Eforie-Nord (I)" (11)

1. pai daca ai cedat ispitei si te-ai dus pe litoralul romanesc…:). lasand gluma la o parte, imi pare rau de necazurile tale cu cazarea si mizeria de pe plaja. nu stiu cand o sa ajungem si noi macar ca bulgarii…

2. Eu îţi propun să eviţi sudul. Orice ai face când vrei să mergi undeva prin România, când ieşi din Bucureşti, ia-o spre nord. Excepţii: Delta Dunării unde cred că merită să mergi, chiar dacă e în sud şi Predeal unde cred că NU merită să mergi, chiar dacă e la nord.

3. @ Oceania
    M-am convins, cred ca niciodata.

4. @ Darius cel Tulbure
    He, he de-ar fi atat de simplu. Din pacate, sunt multe locuri in nord unde nu merita sa mergi, iar in sud merita sa mergi la greci si la turci. Bulgarii sunt un fel de struto-camila, nici ca noi, dar nici ca cei civilizati. 😀

5. Mă refeream în ţară. Nu generalizez pe Europa, că aş vorbi prostii.

6. Imi pare rau, si noi am patit asta!
    Ne-am dus cu mari asteptari si ne-am intors cu ……..nervi multi!
    Dupa aproape un an inca mai ma enervez cand ma gandesc cati bani am dar unui hotel de 5 stele care nu facea nici 3 stele!
    Ca o consolare, Marea Neagra e foarte, foarte poluata!

7. Imi pare rau pentru cele intamplate. Sincer nu cred ca as mai fi ramas acolo, mai ales ca in Eforie Nord sunt multe locatii care chiar isi merita banii. Ce sa zic, daca ai nevoie de inspiratie daca vei mai calatori prin Romania, te poti informa din http://www.romania-turistica.ro . Locatiile sunt vizitate si pozele sunt reale.

8. @ cristiana2k
    Noroc ca am fost doar un sfarsit de saptamana. Si aici pozele de pe net erau reale, dar ce nu aparea la ei in poze, apare in pozele mele.

9. Marcel Daianu said:

Eu am stat bine la Eforie Nord foarte bine, odata la Casa Omer si alta data la Pensiunea Steaua Nordului (recomand cu cea mai mare caldura), le gasiti si pe situ ala de mai sus, romania turistica, cu poze cum zice tanti.

Da adevaru este ca statiunea, in zona centrala cel putin, este mizerabila. Si nu cred ca din cauza edililor neaparat, ci din cauza celor care populeaza staiunea.

Cand cobori pe faleza urla manelele la fiecare terasa de nu se mai intelege nimic. Altfel, preturi mai decente decat la mamaia. Asta e situatia. Dar sa stiti ca sunt plaje mult mai curate in venus.

10. andrei victor said:

tot ce e interesant la „hotelul” asta de 3 st( ma intreb cata spaga au dat sa le primeasca)e terasa rest.nu si calitatea mancarii si servirii.Parcarea e cu plata.Am stat la parter cam P4,CARE ESTE PERETE IN PERETE CU BUCATARIA! IMPOSIBIL SA DORMI! Baia este atat de mica,incat pe toaleta,un barbat nu se poate aseza pt ca nu are loc de cada!Camera este la nivelul trotuarului,pe care e o trecere infernala zi si noapte.la receptie rar gasesti pe cineva.Micul dejun nu e suedez,esti obligat sa mananci rosii,telemea,kaizer.Intai iti aduce cafeau iar mancarea dupa un 15 min!Paturile sunt din fier forjat,nici nu poti rezema perna,ca trece printre bare,iar salteaua era foarte moale,te afundai in ea.Cine a mai stat acolo,stie ca nu exagerez.Muncim un an pt o vacanta si ar trebui sa fim atenti unde o petrecem.Aproape toti patronii de hoteluri,nu urmaresc decat profitul.”Clientul nostru,stapanul nostru” e ceva imposibil pt ei;eu nu vreau sa fiu stapanul nimanui,ci sa fiu respectat intr-un hotel,atata tot.Sper ca aceste randuri vor deschide ochii multora.Vacante placute!

11. in primul rand e un hotel de 3 stele…. la 3 stele in romania nu o sa gasesti niciodata lux… hai las-o balta si mai informeaza-te 😉